onsdag den 1. september 2010

Tiden er en værdifuld ressource

Kære alle
Hvis jeg kunne magi ville jeg opfinde så mange ting, der gjorde det muligt for mig - dels at tømme hjernen for idéer hurtigere end dette "langsomme" tasteri (selvom det er hurtigt nok) - og jeg ville opfinde en metode til transport, så jeg ikke skal hænge i kø nogen steder i bil, tog eller bus og jeg ville opfinde alle mulige måder hvorpå jeg kunne spare tid på "dumme ting".

Nå jeg er ikke magiker og jeg kan se "gribbe" sidde og tænke - nææ hun kan ikke klare det, en dag knækker det sammen - og alt muligt "jantelovs-agtigt".

I DK er det faktisk heller ikke nemt at være karriere kvinde, have 3 børn (+ bonusbørn)incl fritidsinteresser (som kræver nærvær ofte) , være alenemor og ikke have nogen form for hjælp i huset... Brok? NEJ absolut ikke. Rengøring er den bedste terapi med høj musik og ingen adgang til tasterne. Børnetransport er en suveræn mulighed for at få noget særlig tid med børnene. Man får talt intenst sammen og at være alene har jo de fordele at man bestemmer suverænt selv (smil)....
Karrierkvinde eller blot det at have et job der ikke lige ligner et komunalt ansættelsesforhold med de mødetider der nu engang er - Ja det er en kæmpeudfordring.

Hvis nogen kan fortælle mig hvordan man kan beslutte lukketid i børnehaver til tidlig fredag eftermiddag for ikke at tale om lukkedage, der giver tvungen ferie til mig også - udfra en betragtning at man sparer samfundet penge, så må de meget gerne. Jo man sparer måske KASSEN BØRNEHAVE udgifter nogle penge - men jeg som arbejdende kvinde har et problem. Jeg skal enten arbejde meget tæt på institutionen eller gå meget tidligt fra arbejdet hvilket medfører mindre arbejdsindsats fra min side= mindre indtjening= færre penge til staten.......

Blot et kort eksempel - der er mange andre. Det er som om vi i Danmark ønsker at skabe gode arbejdsvilkår for kvinderne (også) men samtidig sørger for at det ikke rigtigt er muligt, når der er børn indblandet og da slet ikke hvis man er alenemor.

Er det ikke tid til lidt forandring og nytænkning?
Mvh
Anette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar