torsdag den 7. oktober 2010

Kunsten at være ærlig

kære alle

Hvem har ikke hørt sætningen "Vær tro mod dig selv" - (tak Uffe for reminding). Men ja vel skal vi være ærlige og gøre det vi kan og føler er rigtigt ellers tror jeg simpelthen ikke på at lykken rammer os.

Det er facinerende at følge Facebook - masser af total overskud og energi i status. Jeg prøvede faktisk i dag at sende en "GIV mig overskud og energi" status - og jeg tænkte hvem tør mon svare - for vi mennesker er sådan anlagte at vi styrer imod de succesfulde, de overskudsagtige og er selv meget overskudsagtig.

Kan man være det altid? Jeg tror godt man kan være glad og lykkelig men af og til har alle med respekt for sig selv og omgivelser behov for opladning.

Lad mig være ærlig: Det havde jeg idag. Var bragt total til tælling - næææ ikke nedbrud i den forstand der hedder "hjælp mig" - men bare: Kobl af, tænk og handl."

Det er faktisk min fedeste dag til dato, for jeg var ærlig.
Og det at mærke energien komme tilbage med fuld styrke er endnu bedre end at trække på pumperne og bilde sig selv og andre ind at man altid har det "ih og åh så fedt".

Nogle gange kan det betale sig at stoppe op og lige se om det man laver, udretter har en fornúftig balance i forhold til den lykke man ønsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar