onsdag den 11. august 2010

Produkt, Vision og forretning

Hvor er det overvældende at der er sååå mange mennesker der tør, tænker og/eller overvejer at starte egen forretning. Aldrig før er jeg løbet ind i så mange entusiastiske og fantastiske personligheder. Tør man give og tør man tage chancer vil jeg gerne skrive under på at det kommer tifold igen på mange måder.

Jeg søger folk til min forretning, Capernow Projects - (dot)Net udviklere og arkitekter (primært sidstnævnte) til nogle spændende projekter og til at indgå i mit VIP netværk af udviklere. Til Company42 (som jeg skylder at beskrive meget mere) er mange profiler ønsket: Udvalgte profiler, iværksættere der er kommet igang men mangler "kunder", netværk der vil connectes til org., profiler der kan bidrage med viden, erfaring og tilføre virksomheder merværdi (det er jo næsten alle muligheder der her åbnes) osv osv... Og naturligvis medlemmer til organisationen= små/mellemstore IT-leverandører der ønsker at spare tid og penge og holde på deres folk og vigtigst af alt få lov til at bevare sine egne værdier og fokus. Der er et hav af fordele... som jeg naturligvis lægger på den snart kommende hjemmeside.

Med en sådan beskrivelse - hvor jeg kunne skrive flere sider om det iøvrigt - hvordan tror I egentlig man modtages af forskellige mennesker, når idéerne fremføres?

Der er alle reaktioner:
1)Positive - fedt, cool
2)lidt skeptiske - held og lykke
3)Hvordan forener du tingene? (sådan ligesom - kan du nu det)
4)Fokus fokus - hvad er indtjeningen. Hvad hedder produktet
5)Findes det ikke i forvejen (svaret er NEJ)
6)Wauw.... imponerende. Det bliver stort

Hvilket svar er det rigtige = 42 - og klart nr 1+6 -
Jeg gør det jo fordi jeg tror på det, fordi jeg ved at det virker, fordi jeg nu vil kæde al min viden sammen og forene det i de to virksomheder. Men nej: Jeg har ikke bare et produkt. I capernow Projects har vi også et produkt men meget mere end det. Vi er stedet hvor der er mulighed for at skabe sin egen succes og være med på en global succes.
Folk taler forretning hele tiden - og selvfølgelig skal der være forretning ellers eksisterer vi nok ikke særligt længe medmindre vi har meget gode investorer i baghånden. Men det skal også være sjovt og noget jeg brænder for.

Min største lektie (og et råd) har været at jeg skal lytte til de forskellige profiler jeg taler med (især de negative) og lade dem fortælle hvad de mener og hvorfor, måske overikøbet få dem til at sige hvad de har af behov, inden jeg kommer med hele min vision om at redde verdenen... og husk ikke alle er begejstret for nye idéer så man skal absolut ikke lade sig slå ud eller give op. Modstand gør dig bare endnu stærkere og måske en anelse mere klart talende.

Indlægget her er for alle jer der gerne vil starte for jer selv. I møder alle holdninger og det er godt at lytte og tage imod råd - men inderst inde er det jeres egen signalværdi der skal tælle. Som min gode veninde citerede idag: "Skab og du skal vinde".
Med venlig hilsen
Anette Nørgaard

Ingen kommentarer:

Send en kommentar