lørdag den 6. marts 2010

Mit første blogindlæg - OM at Netværke.
Fordi en ny æra begynder - et nyt liv.
Hvad det ender med vides ikke, men jeg er sikker på at det bliver spændende.

En klog mand sagde engang til mig at hvis man tror på noget stærkt nok, så sker det.
Sjovt nok er det fra min egen 4-årige søn, man skal høste de største og bedste råd: "Bare arbejd i min børnehave, så får du helt sikkert et sjovt arbejde - de voksne er der ikke så længe" - tja i hans verden var det ensbetydende med at de fik et godt arbejde.

Utrolig mange er af den ene eller anden grund uden arbejde og det er en svær tid for mange. Uendelige rækker af ansøgninger søges, CV'er finpudses og det ene afslag efter det andet havner i hovedet på dem. Det er simpelthen forfærdeligt at se hvordan mange bliver mere og mere grå i holdning og ansigtsfarve.
Hvorfor pokker er det så umuligt? - tja svaret er egentlig enkelt nok: Man bliver én blandt mange.

Selv har jeg endnu ikke færdiggjort mit CV og render til den ene samtale efter den anden - fordi jeg bruger netværk. Kald mig networker (det er vældig buzzword agtigt) - og hvis man er det oprigtigt og ikke er bange for at give uden at forvente noget tilbage, er det så givende, når man mindst venter det.

Jeg takker hele mit netværk dybtfølt - uden det tror jeg min beslutning om at forlade Miracle ville have sendt mig i det sorteste hul - men det får jeg ikke lov til, takket være alle de mennesker jeg enten kender selv eller som sender mig videre til deres netværk. Det er en fantastisk mekanisme og jeg er stolt af at få den ære at være en brik midt i den.

Arbejdsløse bør hjælpes med at netværke og ikke at skrive CV'er og ansøgninger. Kontakt mig gerne -

Fortsættelse følger....Netværket kalder.
KH/ Anette

2 kommentarer:

  1. Hej Anette, sikke en stærk start på din egen blog! Du er efter min mening indbegrebet af en god netværker fordi du giver uden at være sikker på at få noget igen og fordi du er god til at bede dit netværk om at deltage eller hjælpe med de udfordringer du arbejder med at løse.

    God jagt!

    Mvh. Christian Graversen

    SvarSlet
  2. Mange tak... kunsten ved networking er vel at bruge det - også selv, når situationen opstår omend det som regel er det sidste man tænker på.

    SvarSlet