fredag den 29. juni 2012

Ferie - total press

Så er det ferietid. OG uanset hvilken virksomhed man er ansat i vil der altid være et vist pres på at få afsluttet en masse inden ferien starter. Dette år er ingen undtagelse og nu sidder jeg her lige før ferien starter og skal egentlig oplade energi for at holde ferie. Det er sådan lidt omvendt og tankerne går i retning af at det er komplet skørt. En god ven fortalte at den danske kultur er så fokuseret på årstider, sæson'er og deadlines at det stresser unødigt. I andre lande, hvor det ikke er så opdelt har man bare et helt år at arbejde med og ikke afbrudt af mange små "deadlines". Jeg nyder på den ene side de mange små brud men må også tilstå at den sidste periode har været alt andet end nem. Det har været en periode hvor jeg ville ønske vi havde opfundet Harry-potter staven, der kan overføre tanker direkte til skrift. Der har simpelthen ikke været timer nok. Samtidig med dette pres markerer skoler og institutioner sig med sommerfester og andre forældre-deltag-i-ting-sammen-med-børnene som naturligvis ligger på tidspunkter som man normalt havde til arbejdet. Jeg tænker bare - vi må kunne gøre dette bedre. Samme situation opstår hvis man har holdt 100% ferie såsnart man vender tilbage til jobbet. Alt det der nu skal indhentes :-) Jeg glæder mig nu til ferien og vil for første gang i mange år prøve at være off-line - Er det overhovedet muligt? - Måske kan jeg ovenikøbet få skrevet et par kapitler i min bog :-) God ferie til alle Mvh Anette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar