tirsdag den 29. januar 2013

Jeg er her skam endnu :-)

Nøøj hvor er det lang tid siden jeg har haft "tid" til at skrive et par linier. I mine tanker, drømme og timer i bilen er der blevet skrevet mange indlæg.

Den der tankeoverførsels teknik til papir ville blive overbelastet hvis alle mine indlæg skulle nedfældes :-) Sjovt nok skyldes den manglende indlægskriven travlhed, hvilket brugt ord - det er nok nærmere travlhed som i prioritering. Og netop det er en af de største syndere i vores liv.


Prioritering af vores tid og vores idealer. Hvad er det der er vigtigt?
 Er det at huset er ryddet og skinnende inden jeg forlader huset om morgenen for at komme hjem til børn, liv og opgaver jeg har planlagt (eller ikke) for resten af dagen.
 Er det at have en tom indboks? som lynhurtig fyldes op igen.
 Er det at der intet snavset vasketøj ligger og flyder og alt er lagt sammen og pænt placeret i skabe/skuffer. Er det at organisere en pokkers masse med/for børnene osv osv......

For pokker da hvor kan jeg godt forstå der er nogle der får stress i definitionen af ikke at føle at man slår til. Hvad er mit hemmelige våben? - Hvordan kan jeg være på, online, afsted til mange ting, have 3 dejlige børn, et skønt hus og alligevel føle at jeg er i nuet. Lever og har en god samvittighed med de ting jeg gør. ---

Prioritering --- Hvad er vigtigst for mig, hvad kan vente, hvad betyder mest... og her adskiller vi mennesker os naturligvis fra hinanden. For mig er det vigtigste helt klart at jeg har en balance i livet, at jeg ikke vrider hjertet om på mig selv ved at svigte mine børn, når de har brug for det, at jeg kan hjælpe min familie og mine nære venner, at jeg opfylder mit job tilfredsstillende (og måske mere end det)... men især her er jeg nødt til at træde et skridt tilbage og se på hvad der egentlig betyder noget.

Jobbet kan nemt sluge én især hvis man som jeg er totalt passioneret omkring det. Men jeg er ikke bange for at sige fra, ikke bange for at sige at min forventede tidsplan skrider og udsætte ting der reelt kan vente. Igen en benhård prioritering og her er det vigtigt at være opmærksompå at ikke alle ting er vigtige bare fordi andre har sagt det :-) De fleste deadlines sættes uden at kende omfanget af opgaven totalt og uden at det nødvendigvis ikke kan flyttes om nødvendigt.

Og selvfølgelig kan man ikke alt og lige nøjagtig på dette punkt er jeg på vippen til at kalde os for mere og mere egoistiske.
Vi har så travlt med at "JEG" skal have det godt, dyrke mit ego, lærer noget, være i form, være social at det er lige før der slet ikke er plads til faktisk at være i nuet.

Jeg besluttede kort og godt at i 2013 skulle jeg finde lidt mere balance lige netop der så der iår gerne må komme lidt "JEG" ind i billedet - men det er også kun muligt fordi jeg netop tilvælger det og ikke fordi jeg lægger oveni. Det handler om at bruge de muligheder der er og ikke leve efter de begrænsninger vi sætter for os selv.

Velkommen til "mit" 2013 :-)
 Anette

Ingen kommentarer:

Send en kommentar