Det er fantastisk at blive "voksen" (40+) og opdage alt det alle andre også opdager - nemlig at det er smadderfedt at være "voksen". Besidde erfaringer, sikkerhed, have mere tålmodighed, værdsætte det der betyder noget og at føle sig godt tilpas med sig selv.
Længe leve internet og kommunikation. Vores viden kan deles. Vi kan sammen klappe hinanden på skuldrene og siger "vi er ikke fyrre-fed-og færdig".
Som Primtime Kvinder (Tak til Pernille Aalund for det initiativ) - beskriver det så flot:
"Aldrig før har kvinder i 40'erne, 50'erne, 60'erne og opefter.. været mere sunde, stærke og aktive. Veluddannede og velstillede. Aldrig har en kvindegruppe haft så megen indflydelse i samfundet og så lidt plads i medierne."
Og udover at det også er for at sætte fokus på reklameverdenens hang til at have ungdommen som målgruppe primært er det i den grad også på arbejdsmarkedet lidt katastrofalt
I mit 2010-total-kaos-år har jeg erfaret at der er så mange super-seje-power-kvinder, der kommer frem i lyset. Ikke bare på arbejdsmarkedet men generelt. Jeg er absolut ikke fortaler for ligestilling udfra lige-antal-pct kvinder som mænd på arbejdspladsen, i bestyrelsesposter og lederstillinger - men det er total tåbeligt at vi i dette årtusinde stadig har diskussionerne.
Alle uanset køn bør vurderes udfra kompetencer og hverken udfra køn eller alder for den sags skyld.
Hvordan kan det være at det stadig er "stort" at en kvinde bliver direktør, starter eget firma, sidder i en bestyrelse m.m. Som når vi siger til vores børn "ih hvor er du dygtig" - Det føles af og til som om vi er lidt bagud...
Så derfor er det fedt der er skabt fokus på power-kvinderne (også dem over 40)så vi kan få skabt en balance i folks bevisthed. Få skabt en udligning omkring kvinder, alder og målgrupper for reklamer og karrierer.
med venlig hilsen
Anette-power-women 40+
Ingen kommentarer:
Send en kommentar